برای زنان چه ورزشی‌هایی مناسب است؟

برای زنان چه ورزشی‌هایی مناسب است؟


مطالعات جدیدی که در مجله پزشکی و علم ورزش منتشر شده است نشان می‌دهد که ورزش هوازی و ورزش قدرتی هر دو تاثیراتی بر سلامت زنان دارند.

انجام ورزش قدرتی حجم عضلات و تراکم استخوان‌ها را در بانوان افزایش می‌دهد. بررسی‌های جدید نشان داده است که ورزش‌های قدرتی در کاهش BMI بدن نیز تاثیرگذار است.

افزایش عضلات بدن و کاهش چربی‌ها باعث می‌شود که بدن بهتر انسولین مصرف کند و سطح گلوکز خون نیز متعادل شود.

بررسی‌ها نشان داده است که انجام ورزش ‌های قدرتی 30 درصد از احتمال دیابت و 17 درصد از احتمال بیماری های قلبی – عروقی می کاهد.

با این حال در صورتی که ورزش های هوازی نیز به برنامه ورزش بانوان ‌اضافه شوند، یعنی آنها حداقل 120 ‌دقیقه در هفته‌ ورزش هوازی در کنار ورزش قدرتی انجام دهند، میزان ابتلا به دیابت 65 درصد کاهش پیدا می‌کند.

به ‌این‌ ترتیب بهتر است که زنان تنها بر یک نوع ورزش تمرکز نکنند و ورزش هوازی را با ورزش قدرتی تلفیق کنند.

منبع:ایسنا
0
ساعت: 8 دی 1396, 22:43
0
19

از مطالب زیر نیز دیدن نمایید


نظر خود را ارسال کنید


Наверх